Nowoczesna Edukacja Wczesnoszkolna

Nowoczesna Edukacja Wczesnoszkolna

W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie klas I- III biorą udział w ogólnopolskim projekcie „Nowoczesna Edukacja Wczesnoszkolna”, organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego. Celem konkursu jest doskonalenie i usprawnienie procesu dydaktycznego oraz wszechstronny rozwój dzieci, a także podkreślenie, że szkoła na początkowym etapie edukacji powinna być postrzegana jako miejsce nie tylko do nauki lecz nauki poprzez zabawę. Szkoły przystępujące do konkursu przyjmują na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Nowoczesna Edukacja Wczesnoszkolna” jest uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.
Koordynatorem konkursu w szkole jest p. Honorata Łabędzka.

Do pierwszego zadania – zorganizowanie przedstawienia na podstawie wybranej bajki przygotowywaliśmy się długo. Podczas spotkań kółka artystycznego tworzyliśmy elementy scenografii i uczyliśmy się swoich ról. Uczniowie klasy trzeciej pięknie zaprezentowali się podczas Dnia Babci i Dziadka. Dla zaproszonych gości wystawili bajkę pt.„Królewna Śnieżka”. Przedstawienie to również obejrzały przedszkolaki.

Kolejne zadanie to zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Straży Pożarnej. Odbyło się ono przed feriami zimowymi. Strażacy rozmawiali na temat bezpiecznych zabaw na sankach, łyżwach czy nartach w ramach zimowego wypoczynku dzieci.

Następnym punktem do zrealizowania była pogadanka na temat letnich podróży. Za oknami mróz i śnieg, lub wiatr i deszcz. W takim momencie każdy tęskni za długimi, ciepłymi letnimi dniami, wakacyjnymi podróżami. Postanowiliśmy więc trochę powspominać. Dzieci przypomniały sobie wakacyjne wojaże, wspaniale spędzone chwile, przyniosły pamiątki z wakacji .Uczniowie klasy III spotkali się w pracowni komputerowej, by przy pomocy tablicy multimedialnej stworzyć mapy letnich podróży. Były to zajęcia pod tytułem „Lato w środku zimy”. Dzieci już nie mogą się doczekać kolejnych wakacyjnych przygód!

„Szkolny Turniej Gier Edukacyjnych” był zadaniem angażującym największą ilość uczniów. Rozgrywki odbyły się w trzech kategoriach indywidualnych (Jenga, Pamięć, Skoczek) oraz jednej drużynowej (Kostki i liny). Rywalizacja była zacięta, a walka trwała do ostatnich chwil. Gratulujemy wszystkim uczniom biorącym udział w turnieju, a w szczególności zwycięzcom.

W kategorii „Jenga” bezkonkurencyjna okazała się Hela Bielska (kl. III), tuż za nią uplasowała się Maja Kulka (kl. III), a trzecie miejsce zajął Dawid Wawrzyniak (kl. II)

W kategorii „Pamięć” zwyciężył Mateusz Duchnowski (kl. III), na drugim miejscu uplasował się Krystian Sadowski (kl. II), a na trzecim Zosia Murawa (kl. I).

W Kategorii „Skoczek” na pierwszym miejscu znalazł się Mateusz Hołownia (kl. III), drugie miejsce zajął Patryk Kleuskens (kl. III), a trzecie Piotr Patynowski (kl. I).

W konkurencji drużynowej wyłoniliśmy po jednej najszybszej i najbardziej zgranej drużynie z każdej klasy. Zadaniem uczestników było ustawienie wieży z klocków za pomocą specjalnie połączonych lin.

W klasie pierwszej zwyciężyła grupa dziewcząt: Jesica Kietrys, Julka Wąchała, Julka Piechowiak, Hania Korzeniowska, Emilka Zdrojewska. W klasie drugiej również płeć piękna była górą: Ola Sawicz, Kamila Wankowicz i Julka Sieniawska. Natomiast w klasie trzeciej zwyciężyła drużyna w składzie: Marysia Duchnowska, Bartek Smyk, Mateusz Duchnowski i Mateusz Hołownia.

Podczas Balu Karnawałowego zwycięzcom zostały wręczone nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.

JESZCZE RAZ GRATULUJEMY !!!!

TOLERANCJA NA CO DZIEŃ –
KOLEJNE ZADANIE Z PROJEKTU „NOWOCZESNA EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA”

Każdy nauczyciel podczas codziennej pracy uczula dzieci na to, że należy szanować drugiego człowieka, bez względu na jego wygląd zewnętrzny, wyznanie czy pochodzenie. Uczniowie klasy trzeciej postanowili przypomnieć swoim kolegom i koleżankom co oznacza słowo TOLERANCJA. Na tę okazję przygotowaliśmy krótką inscenizację, w której zawarliśmy najważniejsze przesłania tego ważnego słowa. Uczniowie mówili o tym, że szanować trzeba każdego: wysokiego i niskiego, starego i młodego, niewidomego, niesłyszącego, czy też jeżdżącego na wózku inwalidzkim, czarnoskórego czy skośnookiego, a także nieśmiałego, odważnego, złośnika czy osobę łagodną. Każdy z nich ma takie samo prawo do istnienia w społeczeństwie. Dzieci podkreślały, że gdyby każdy z nas był taki sam, świat stał by się nudny. Zaprezentowały też kilka rad, co zrobić, by być tolerancyjnym.

Na koniec przekazały bardzo ważną zasadę: Granicą tolerancji jest dobro drugiego człowieka. Toleruję, ale tylko wtedy, gdy ty nie ranisz innych ludzi, gdy ich nie krzywdzisz. W inscenizacji pojawiły się również 2 piosenki: „Barwny świat” oraz „Do przodu żyj”, do których dziewczynki wykonywały układy ruchowe z wykorzystaniem zrobionych przez siebie pomponów. Tłem występu była gazetka ścienna, na której widniał napis TOLERANCJA stworzony z liter, które różniły się wyglądem, tak jak ludzie różnią się między sobą, a tworzą społeczności. Wokół napisu znajdowały się ilustracje różnych osób, które jak każdy zasługują na tolerancję!

Aktorzy zostali nagrodzeni gromkimi brawami, a widzowie po skończonym występie zabrali się za tworzenie ilustracji na temat tolerancji.

tolerancja2

Zakończyliśmy realizację zadań z ogólnopolskiego projektu „Nowoczesna Edukacja Wczesnoszkolna”. Wszystkie zadania zostały bardzo dobrze ocenione przez organizatorów.

Ich wykonywanie przyniosło uczniom wiele ciekawych doświadczeń i mile spędzonych chwil, oraz uatrakcyjniło codzienną naukę.

Szkoła otrzymała pamiątkowy dyplom. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się i wspierali nas w tym, by zadania zostały wykonane jak najlepiej!